Jak założyć firmę przez internet?

Chciałbyś zostać przedsiębiorcą? Zastanów się nad tym co potrafisz i jak możesz to zaoferować na rynku. Najlepiej działać w dziedzinie, w której posiada się już doświadczenie.

Rozejrzyj się wokół siebie. Jeśli widzisz na rynku jakąś lukę, zastanów się jak możesz ją uzupełnić. Przeanalizuj potrzeby ludzi, przygotuj się na ewentualną konkurencję, oszacuj koszty stałe i koszty rozpoczęcia działalności. Pomyśl, czy możliwe do osiągnięcia zyski pokryłyby te koszty. Jeśli ten prosty ekonomiczny rachunek będzie miał pozytywny wynik, przymierz się do napisania biznesplanu.

Kiedy z powodzeniem wykonasz powyższe kroki, nie pozostaje nic innego jak założyć firmę np.: przez internet. Poniżej przeczytasz jak krok po kroku założyć działalność gospodarczą przez internet.

Jak zarejestrować firmę?

1. Złóż wniosek do rejestru:

  • Zaloguj się Profilem Zaufanym do Biznes.gov.pl i wypełnij kreator wniosku. Wystarczy, że wpiszesz dane, o które zapyta kreator, a system sam przygotuje wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców i zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS i urzędu skarbowego.
  • Zarejestruj się na stronie CEIDG – jeśli nie masz jeszcze konta w CEIDG, skorzystaj z instrukcji, która poprowadzi cię krok po kroku przez proces rejestracji.

Jeżeli Twoja firma będzie wymagać rozliczania podatku VAT i masz już numer NIP, do wniosku CEIDG-1 składanego online na Biznes.gov.pl lub przez CEIDG możesz dołączyć zgłoszenie rejestracyjne lub aktualizacyjne VAT-R.

  • Złóż wniosek przez stronę banku. Usługę oferują:
  1. PKO BP (serwis iPKO)
  2. Bank Pekao S.A.
  3. mBank
  4. ING
  5. Santander Bank Polska

Pamiętaj jednak, że za pośrednictwem banku zarejestrujesz jedynie działalność. Pozostałe formalności, takie jak rejestracja w ZUS lub rejestracja jako podatnik VAT musisz załatwić w urzędzie albo online poprzez PUE ZUS lub Portal Podatkowy.

Uwaga! Jeśli składasz wniosek o wpis do CEIDG przez internet, nie możesz skorzystać z pełnomocnika.

2. Poczekaj na weryfikacje wniosku

Jeżeli wniosek złożony online będzie niepoprawny, poinformuje cię o tym system teleinformatyczny. Wpis jest dokonywany z chwilą zamieszczenia danych w CEIDG i nie później niż następnego dnia roboczego po dniu wpływu wniosku o wpis. Zatem informacja o ewentualnych błędach również pojawi się w tym okresie.

3. Rejestracja firmy ukończona

Działalność gospodarczą możesz podjąć już w dniu złożenia wniosku o wpis do CEIDG. CEIDG przekaże twoje dane do urzędu skarbowego. Następnie US nada twojej firmie NIP oraz poinformuje GUS, ZUS (lub KRUS) o nadanym numerze NIP.

Rejestracja firmy przez internet jest prosta!

Rejestracja firmy przez internet jest prosta – o ile posiadasz Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany. W skrócie: są to sposoby potwierdzenia Twojej tożsamości. Jeśli jednak nie posiadasz żadnego z nich, spokojnie, czeka Cię po prostu dodatkowy krok przy zakładaniu firmy. Dobra wiadomość to fakt, że profil zaufany możesz również założyć online, przez bankowość elektroniczną. Przejdź TUTAJ.

Życzymy sukcesów w prowadzeniu własnej działalności!